مطالب روز روانشناسی

روانشناسی در دنیای امروز تنها یک علم نیست یک نیاز است

کشف «پیچ صدا» در مغز نویدبخش درمانی برای آلزایمر و صرع است

leave a comment »

Thought ‹Volume Control› Found in Breakthrough that Could Help Alzheimer’s Disease and Epilepsy Sufferers

A chemical «volume control» that regulates the speed and intensity of thoughts in the brain has been discovered in a breakthrough that may offer hope of new drug treatments for Alzheimer’s disease and epilepsy.

ماده شیمیایی جدیدی با عنوان «پیچ صدا» – که سرعت و شدت افکار در مغز را تنظیم می کند – در یک گشایش غیر منتظره کشف شد و اکنون ممکن است داروی جدیدی برای درمان آلزایمر و  صرع را نوید دهد.

[در مطالعه ای که در آخرین شماره «نیچر نوروساینس» انتشار یافت] پژوهشگران بر روی نقش پروتیین کلیدی تمرکز کردند که به نظر می رسد در زمان های بیش فعالی مغز را آرام کرده و در زمان های کندکاری سرعت آن را بالا می برد.  [اکنون] آنها باور دارند داروهایی که این آنزیم به نام  GSK3 را هدف بگیرد می تواند از سرعت از دست دهی حافظه کاسته و عارضه های حمله های صرعی را آرام نماید.

دانشمندان چگونگی ارتباط سلول های مغزی را در مواقع کنش بالا – مانند در هنگام شکل گیری خاطره جدید و یا حمله های صرعی – که علایم دهی سلول های عصبی مغزی افزایش می یابد تحلیل کردند.  آنها دریافتند که آنزیم GSK3 کمک  می کند تا فعالیت های مغزی از طریق کاهش جریان پیام های شیمیایی ارسالی میان  سلول های مغزی تحت کنترل آید.

پژوهشگران می گویند:خصوصیت بالا این امکان را فراهم می سازد تا داروهایی ساخته شود که مانع تاثیر این آنزیم گردیده، و پیام دهی میان سلول های مغزی را افزایش دهد.  این می تواند به حفاظت از حافظه در افراد مبتلابه آلزایمر کمک کرده و از پیشروی بیماری آنها جلوگیری نماید

Written by mohsen rafiee

03.01 در 11:55 ق.ظ.

نوشته شده در روانشناسی عصبی

بیان دیدگاه